Hej igen!
Tredje och sista veckan avklarad, men det kanns inte som om jag varit med om nagotning jobbigt, bara nagonting valdigt befriande. Detta ar varken ratt tid eller plats att ga in pa detaljer da det kan feltolkas, sa vid fragor, kontakta mig:) Nu agnas denna blogg at den resterande delen av min resa, som ska tillbringas med min nyfunna hollandksa van, Inge, som inte ar en man utan en kvinna:) Love the name.
Indiska getter ar ocksa nagonting jag fullkomligt kan do for! Deras head-wobbling ar nastan varre an indiernas sjalva. De struttar omkring som sma manniskor pa gatona och far sina knasiga utfall lite har och var. En annan sak jag kommer att sakna nagot otroligt ar KORNA. Aaa, vad jag ar kar i varenda en! Jag hade en ko till att nastan atu upp hela min sko under tiden jag klappade henne pa huvudet. Sneakers smakar salt tror jag. Eller sa kysste hon bara mina fotter i vordnad. Jag tror pa det forstnamnda.
Jag och Inge tanker ta oss vidare till Rajhastan och rida en del, bade hastar och kameler. Har verkligen saknat hastarna i mitt liv sa nu ska jag antligen ta tillvara pa alla tillfallen jag far nar det inte ar sa fruktansvart dyrt. Langtar efter en riktigt lang harlig uteritt.
Sedan bar det vidare soderut mot Goa och Hempi, och efter det Kerala for lite ajurveda och reiki. ( Men mest for maten tror jag:)) Efter det hoppas vi hinna hem Bhagavan Sri Ramana Maharashis Ramanasramam efter allt vi har last och hort om denne upplyste man som levde dar fram till 1950. FOrtfarande lever alla fridfulla apor, hundar, kor, odlor, ormar och alla de mojliga djur kvar i den andliga miljon i hans asramam. Han var en riktig djurvan och det sags att fridfullare apor inte finns att skada i hela Indien. Vore spannande att se, monkey-lover as I am:)
Sen aker hon hem fran Bangalore, sjalv har jag ju min hjemresa fran mumbai, men vi far se, det ar mojligt att jag forlnager lite. Nagra veckor hit eller det, vad gor det om hundra ar:) Och det ar NU det galler. Och jag ar har och jag ar kar, i livet och allt omkring.
lördag 28 februari 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar