Ahh, what a relief! Thailand ar en barnlek jamfort med Indien, dock lite mer ointressant (med tanke pa att allt ar ganska vasterlandskt har) men dock saa vackert, vanligt och avslappnat. Naturen ar fantastisk, gatorna hyfsat rena, bussarna har Ac(vilket iofs ar ganksa kasst- fros nastan hacken av mig fran Kuala Lumpur till Krabi). Och bast av allt: People actually take no for an answer!! Ja, det ar sant. Jag trodde inte langre att det var mojligt for en taxichauffor att faktiskt ge vagbeskrivning till fots utan att forsoka overtala mig om att det ar aaaallldeleees for langt att ga. I Indien skulle de nastan ha tvingiat in dig i taxin; inte for att antasta dig, utan bara for att tjana pengar pa dig. Jag ar sa glad att hela varlden inte ar som Indien. Anda kan jag inte hjalpa att alska det landet. Darfor ar jag glad att aka tillbaka dit efter tva veckor. Stannar i Bangalore for att dra ut tre visdomstander (an en gang, sag inget till mamma innan jag pratat med henne:)) eftersom det ar tokbilligt dar och tandvarden ar som hemma. Har redan varit pa kliniken och fatt mina tander bedomda och jag maste saga att jag gillade den indiska tandlakaren battre an min svenska. Lite mer.. hmm.. 'gentle' pa nat satt.
So, testade nagot jattelaskigt i KL tower (Kuala Lumpur). Fish Spa... Kittligt, men ganska behagligt efter ett tag.

Min van papegojan bits. Hart! MEn hon ar ganska sot anda, och hon tycker om stenar. No cookies for Polly. Polly wants stones.

Bor nu hos Caro och Adam (mina hyresvardar i London) pa en hastfarm/gatshus utanfor Krabi. Inte en turist i sikte fran vart tillhall och jag har redan paddlat mig fram med kajak i floden precis nedanfor huset. Om man vill ar det inte sa langt att ta sig med kanot in till stan sa jag tror jag gor det imorn. Blir nog till at ge sig ut pa ridtur i eftermiddag. Jag tror att jag kan ha hamnat i himlen. Hade det varit en aning mindre fuktigt och varmt skulle jag bestamt saga att hamnat dar jag verkligen hor hemma. Men man kan ju inte fa allt, och varmen gor mig verkligen trott, sa nu ar det verkligen dags att ta tag i yogan och pigga upp mig! Har gatt alldeles for lang tid med bara resande och slappande i restauranger. Ata, sova, resa.. Nu far det vara slut pa det pa ett tag. Dags att ta tag i saker lite. Tanker hjalpa till sa mycket jag kan med hastarna, och paddla sa mycket jag orkar i an. That's my resolution for now:) Tack och hej!